Per començar dir que l’article m’ha agradat i que realment com a futurs educadors i educadores d’infantil ens hem de plantejar quins seran els nostres reptes a l’hora d’entrar a dins la nostra classe i quines solucions hi podem trobar.
El tema de l’ immigració ha estat un tema de debat durant els darrers anys, personalment penso que les escoles s’han anat preparant així com aquests fillets i filletes arribaven, però el que és realment important és tenir el material i els recursos necessaris per a la seva adaptació abans que arribin així poder començar aquest procés d’integració des del primer dia que els infants trepitgen l’escola.
Els mestres conjuntament amb la comunitat escolar i la social som els encarregats d’integrar i acceptar aquests infants sempre i quan aquests es deixin ajudar. Com molts de nosaltres sabem hi ha famílies immigrants que els costa integrar-se a dins la comunitat escolar o relacionar-se amb altres famílies però per aquest motiu l’escola ha d’ajudar-los i ha de fer entendre que conjuntament podem treballar perquè s’adaptin i perquè els infants adquireixin el nivell adequat a dins les aules.
Canviant una mica d’enfocament, m’agradaria dir que realment els immigrants a dins una aula som com una persona autòctona, els infants no fan distinció per nom, color, llengua... som els grans els que a mida que anem creixent ens envoltem d’una sèrie de prejudicis i manies que sense donar-nos compte els infants també aniran adquirint inconscientment.
En conclusió, només vull dir que personalment penso que una classe multicultural, on els fillets són tractats amb igualtat i respecte pot donar un clima que afavoreix el respecte i la tolerància.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada